Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi

Kozmetik Jinekoloji özellikle son 10 yılda tüm dünyada oldukça ilgi gören uygulamalardır. Lazer teknolojisinin jinekolojik alanda da kullanılmasıyla birçok kadının sorununa ameliyatsız çözüm sağlanması açısından yüz güldürücü sonuçlar alınmaya başlanıldı. Dolayısıyla artık cerrahi tedaviler en son çare olarak görülmektedir.

Son yıllarda laser teknolojisisnin jinekolojik alanda da kullanılmaya başlamasıyla, bir çok soruna ameliyatsız çözüm sağlayabilmesi açısından yüz güldürücü sonuçlar alınmaya başlanıldı.  Gülme, öksürme, ağır kaldırma gibi karın içi basıncı artıran ve mesane boynunun da sarkmasıyla idrar kaçırmaya neden olan durumlarda, cerrahisiz uygulanabilmesi, kişinin hemen işlem sonrası günlük yaşantısına dönebilmesi, ameliyatlara ait komplikasyonların laserde olmaması ve ileride doğum yapmayı planlayanlarda engel oluşturmaması yönleriyle laser ilk tercih haline gelmiştir.  Artık cerrahi tedaviler son care olarak görülmektedir.

Laser tedavisi ile tekrarlayan enfeksiyonlar da tedavi edilmiş oluyor

Vajen içine uygulanan laser sayesinde, vajendeki gevşemeler, cilt bozulmaları , menapoza bağlı olumsuz değişimler, tekrarlayan vajinal enfeksiyonlar, menapoza bağlı vajinal kuruluk  tedavi edebildiği gibi , gevşemelere bağlı idrar kaçırma sorununa da çözüm olmaktadır.  Genişleme ve anatomik yapısının bozulmasıyla enfeksiyonlara açık hale gelen vajen, laser tedavisi ile düzeltildiğinde, tekrarlayan enfeksiyonlar da tedavi edilmiş olur. Ayrıca yine bu genişleme, kişilerin cinsel yaşamında olumsuzluklara neden olabilmekte ve çözüm olarak cerrahisiz laser uygulamaları ilk sırada yer almaktadır. Hasta memnuniyeti son derece yüksek olan laser tedavilerinde, kişiye gore değişebilen  kollajen yapısınına bağlı olarak, tekrarlayan seanslar gerekebilmektedir.

Mesane boynu sarkmaları tedavi edildiğinden, idrar kaçırma sorunu da çözülüyor.

Laser işleminde, cilt altı kollajen dokusu uyarılarak dokunun bağ yapısı kuvvetlendiriliyor. Vajen normal yapısına ulaşıyor. Kollajen dokunun artması vajende cilt altı kollajeni kalınlaştırıyor ve daralma oluşuyor. Aynı şekilde bu kollajen dokudaki artış, mesane boynu ve idrar çıkış bölgesine uygulandığında, doku gevşemesine bağlı mesane boynu sarkmaları tedavi edildiğinden, idrar kaçırma sorunu da çözülüyor.

İdrar kaçırmaya sebep olabilecek diger sebeplerin de araştırılması gerekiyor

Vajendeki kollajen kaybı, geçirilen hastalıklar, genetik yapı, doğumlar, sigara kullanımı, menapoz ve digger hormonal değişimler, şeker hastalığı ve benzeri bazı sistemik hastalıklara bağlı olabiliyor. Laser ile idrar kaçırma tedavisi yapılabilmesi için, doku sarkmalarına bağlı idrar kaçırma problem dışındaki idrar kaçırmaya sebep olabilecek diger sebeplerin de araştırılması ve varsa  bunlara yönelik de tedavi planlanması gereklidir.

Kilo probleminin ve kronik hastalıkların da kontrolü altna alınması şart!

Kilo kontrolü, kronik hastalıkların tedavisi, ürolojik problemlerin düzeltilmesi, varsa enfeksiyonların tedavisi, menopozal hastalarda hormon replasmanı, kontrendike ilaçların kesilmesi, nörolojik problemlerin çözümü gibi tedavi adımları da, idrar kaçırma problemine geniş yelpazeden bakılması sonucunda sağlanıyor.

Size en uygun tedavinin seçimi için doktorunuza danışmalısınız

Laser tedavileri jinekolojide ayrıca rahim ağzı yaralarının tedavisinde, vajen ve cilt gençleştirmede, scleroderma gibi bazı cilt hastalıklarında, tekrarlayan vajen iltihaplarında, gebeliğe bağlı çatlaklar, doğum ve dikiş izlerinin tedavisinde, dış dudak estetiği ve renk açmada, genital ağrı (vulvodini) tedavisinde kullanılmaktadır.  Laser tedavileri kişideki gerekliliğe gore ameliyatlara ek olarak veya beraberinde PRP gibi başka tedavi yöntemleriyle birlikte de kullanılabilmektedir.